Forever 21 sau despre furtișag, ca strategie de PR


     


       Bonjur, dragelor. Nu am mai vorbit de ceva vreme, timp în care subsemnata a avut ceva îndatoriri de dus la bun sfârşit. Şi, pentru că lucrurile au început să se aşeze pe la casele lor în ultima vreme, mă întorc să vă ţin la curent cu ce se mai petrece pe ici, pe acolo. În primul rând, cea care conduce cu graţie, aş zice eu, acest blog, e pusă pe fapte mari şi ne-a dat tuturor temă de gândire pentru îmbunătăţirea activităţii. Tot dumneaei o să vă povestească probabil despre numărul mare de vizualizări pe care l-am atins de curând. Săr’na pentru implicare, fie ea de plăcere sau din obligaţie !



       Dacă am trecut peste amabilităţile de rigoare şi ştirile din redacţie, să purcedem la drum, aşadar! Azi vorbim despre Forever 21 şi despre ce găsiţi dacă daţi un click pe site-ul lor. Desigur, în loc să citiţi postul acesta, aţi putea merge direct la sursă, dar na, ce fac eu e mai fain! (pauză în care cititoarele mele sunt îndreptăţite să ridice din sprânceană).


         Forever 21 este un retailer american a cărui activitate se desfăşoară în domeniul producerii şi vânzării de produse vestimentare şi nu numai. Concepută iniţial ca o firmă care să se adreseze femeilor de vârsta a doua, aceasta a luat fiinţă în anii ’80, schimbându-şi pe parcurs targetul în favoarea segmentului de vârstă 14- 24 de ani. Poate datorită faptului că targetul iniţial era mai degrabă atras de marile case de modă ori de producţiile low-cost, Forever 21 nu prea îşi mai găsea locul pe piaţă, aşa că a trebuit să-şi facă o puternică injecţie de capital şi încă una de regândire a brandului. Strategie de rebranding, cum ar zice Aneta Bogdan. Faptul că au folosit exclusiv materiale produse în SUA, în sudul Californiei, mai exact, dar şi o bună politică a preţurilor au făcut din Forever 21 un brand recognoscibil la nivel naţional, apoi mondial. În 2011, compania număra puţin peste douăzeci şi opt de mii de angajaţi împrăştiaţi pe mai toate continentele.

  
        Din păcate, în România nu există încă o reprezentanţă (nu, nici de data asta nu avem noroc!). Şi în celelalte articole v-am prezentat companii cu o bună politica a preţului, ceea ce înseamnă găsirea unui echilibru între puterea de cumpărare a targetului şi profitul pe care oamenii care se ocupă cu subteranele afacerii îl au în vedere pentru o anumită perioadă. Din păcate, singurele care îşi deschid reprezentanţe în ţara noastră sunt brandurile foarte mari, care au şi preţuri destul de piperate. De la Forever 21 puteţi să achiziţionaţi orice articol vreţi, doar că el vă va fi trimis prin poştă. Dacă aveţi de gând să scoateţi bani serioşi din buzunar, însă, merită: costul de livrare este zero pentru cumpărăturile ce depăşesc 75 de dolari americani. Fie că vă îmbrăcaţi de şcoală sau vă propuneţi să vă înghesuiţi toate cumpărăturile de anul acesta într-o singură sesiune de shopping, profitaţi de toate discounturile şi concesiile pe care le fac marile firme. 



      Recunosc că nu sunt o obsedată după cumpărături şi că am mania lucrurilor unicat, dar până şi eu m-am trezit cu ochii lipiţi de monitor în timp ce vizualizam pagina Forever 21. Şi trebuie să-i mulţumesc lui Kandee Johnson pentru că mi-a îndreptat atenţia în direcţia asta. Vă spuneam că oamenii de la Forever 21 s-au făcut cunoscuţi datorită faptului că promovează produse americane…well, şi nu doar pentru asta. Mai mulţi designeri au dat în judecată firma pentru copierea câtorva modele de rochii. Diane von Furstenberg şi Gwen Stefani sunt doar două dintre ele. După scandaluri mediatice monstruoase, compania şi reclamanţii au ajuns la o înţelegere, Forever 21 obţinând capital de imagine pe spatele designerilor, iar aceştia din urmă obţinând drepturile materiale care li se cuveneau.  
     Fashion Forward crede că Forever 21 este singura care iese învingătoare din toate aceste poveşti, pentru că şi-a asociat numele cu absolut cine a avut chef. Nu a trebuit decât să copieze creaţiile cuiva!
       Serios vorbind, asemănările sunt vizibile, însă produsele nu sunt copiate, ci poate doar reinterpretate, întrucât niciunul nu pare o replică penibilă, totul fiind executat până în cel mai mic detaliu.



       Site-ul companiei este cel mai bine pus la punct dintre cele pe care le-am discutat până acum, am doar câteva obiecţii pe care o să le ridic la momentul oportun. În primul rând, diversitatea este cuvântul de ordine al celor de la Forever 21. Mi-au trebuit treizeci de minute să analizez doar secţiunea Rochii, în condiţiile în care nu petrec mai mult de un sfert de oră pe un site întreg! Deci da, bravo pentru asta. V-am ales şi vouă câteva creaţii, dar lista lor e mult mai bogată (apropo de asta, vă daţi seama că pun aici strict ce mi-a plăcut mie, oamenii abordează toate stilurile, nu doar ce pun eu).



       Nici nu ştiu ce să vă mai spun, atât de riguros a fost pus la punct site-ul lor! Vechile mele obsesii, pălăriile şi mănuşile, au o secţiune specială. La fel şi umbrelele, deşi am fost mereu de părere că tot ce cumperi de la colţul străzii te apără mai bine de ploaie. Ca să nu ziceţi că sunt o inaptă estetic, o să apreciez diversitatea imprimeurilor şi a modelelor de prindere folosite în construirea tuturor produselor Forever 21.



       Mă bucur că rochiile lor au preţuri cuprinse între 20 şi 30 de dolari americani şi că accesoriile chiar se potrivesc cu ce apare în departamentul vestimentar. Lookul propus e unul clean, care nu epatează, după sloganul de bun simţ less is more. And less is beautiful, aş zice eu. Singurele mele semne de întrebare vizează încălţămintea, pe care o găsesc obositoare şi puţin all over the place, negândită în ansamblul ei.



      Pe de altă parte, m-am bucurat să văd că au produse pentru cele dintre noi care nu s-au născut în matriţă de sexy-salvamar Baywatch şi sunt mai aşa, plus size. Totuşi, nu e cam aiurea să aveţi cu totul şi cu totul alte produse pentru cei mai fluffy dintre noi? Şansele ca o femeie slabă şi una grasă să poarte acelaşi model sunt imposibile după voi, Forever 21. Dar fie…



       Îmi place că sub fiecare fotografie de produs se menţionează înălţimea modelului care îl prezintă, precum şi ce mărime poartă. Te ajută să te orientezi mai bine când cumperi şi să micşorezi şansele de a comanda o mărime greşită. Şi, fiindcă tot am ajuns la capitolul acesta, observ că e o tendinţă generală de a angaja modele lipsite de orice fel de expresie corporală. Până şi pe manechinele din Centrul Vechi ar fi stat mai bine hainele decât pe domnişoarele alese pentru a promova brandul Forever 21!
       Şi apropo de mărimea pe care o poartă fiecare, nu prea înţeleg eu cum vine treaba asta cu moralitatea, în opinia voastră. Vindeţi haine plus size pentru că vreţi să împăcaţi pe toată lumea, dar blogul vostru oficial se numeşte The Skinny Blog. Really, Forever 21? Really? Cineva de la PR stă pe un scaun putred, zic eu.



        Dincolo de nemulţumirile acestea, site-ul e bine pus la punct pentru că produsele sunt foarte diversificate, aşa că ai de unde alege. Accesoriile sunt pe toate gusturile (apropo de asta, comandaţi-vă cel puţin un set de două, trei perechi de cercei, ieşiţi ieftin!). Kandee, prietena mea, a făcut o pasiune pentru fularele şi puloverele bărbăteşti pe care le au cei de la Forever 21, aşa că aruncaţi un ochi şi pe acolo.
Noi am văzut, ne-a plăcut şi v-am spus şi vouă.
Şi, cum ştiu că prietenul meu o să citească asta, trebuie să spun:

Forever 21, you’re doing it right! ;-)

 


Irinel Prisăcariu





2 comentarii:

Adelina spunea...

salutare!îmi plac foarte mult hăinuțele de pe forever 21...sunt îndebunită după ele ( în special rochițele)...pot sta chiar ore în șir pe acest site să-mi aleg cîte ceva și pînă la urmă ajung ca n-am idee cum să fac comadă :))...spune dacă tu ai reușit și cum ai facut-o...mulțumesc din timp.))

Fashion Forward spunea...

Buna, Adelina,

Într-adevăr, hăinuțele Forever 21 sunt de-a dreptul încântătoare însă, după cum știi, serviciul lor de livrări nu este disponibil și în România. Dacă totuși ești total cucerită de unele dintre produsele lor, ai două alternative:

1. Comanzi produsele printr-un intermediar care îți va percepe un comision. Spre exemplu, site-ul mixitup.ro efectuează comenzi pentru mai multe branduri din Marea Britanie, printre care se numără și Forever 21, brand pentru care percep un comision de 15% din prețul produsului comandat. Vei găsi mai multe informații pe site.

2. Dacă ai cunoțtințe în țările în care Forever 21 își livrează produsele (Austria, Belgia, Republica Cehă, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia, Canada și SUA) le poți ruga să comande pentru tine articolele dorite și să le trimită în țară, caz în care vei plăti cheltuielile de transport. Ține cont însă că acestea se pot ridica uneori la mai mult decât valoarea comisionului perceput de către o firmă care se ocupă de astfel de comenzi. Pentru a alege varianta cea mai avantajoasă în cazul în care îți dorești produse Forever 21 este bine să calculezi suma totală la care ar ajunge o astfel de comandă în cazul ambelor situații.

Dacă toate acestea proceduri te descurajează, poți găsi articole asemănătoare la alte branduri care efectuează livrări și în România, precum Asos, Boohoo și Topshop.

Mult spor la cumpărături!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...