Bineînţeles, compania înfiinţată în 1909 nu
dă nimic gratis, dar vă propune pentru sărbătorile de anul acesta reduceri de
20% la toate articolele disponibile. Am ales să vă vorbesc despre DP pentru că,
deşi pe piaţa românească e aproape
necunoscută şi am rămas cam ultima ţară unde retailerul nu şi-a întins
tentaculele, preţurile sunt accesibile chiar dacă adăugaţi taxele de livrare.
Prima fabrică DP a fost înfiinţată în Leeds şi producea exclusiv obiecte
vestimentare pentru femeile din împrejurimi. De-a lungul timpului, compania s-a
extins, ajungând să aibă mare succes chiar şi în Statele Unite, printre
adeptele stilului elegant, pe care mie îmi place să-l numesc „de bun simţ”.
Acestea fiind spuse, să trecem la enumerarea minunăţiilor propuse pentru acest
sezon.
În primul rând, site-ul oficial, care asigură
un procent de 75% din vânzări, merită toate laudele. Organizarea este una
foarte riguroasă şi nu lasă pe dinafară niciun tip de articol, pentru ca
motorul de căutare încorporat să returneze exact rezultatul dorit, deşi rareori
ai nevoie să apelezi la el. Există câte o secţiune specială dedicată articolelor
vestimentare, împărţite în tall wear şi petite wear, astfel încât să ai
siguranţa că paltonul comandat nu o să aibă buzunarele în dreptul genunchilor
sau, dimpotrivă, foarte aproape de guler. Ceea ce mi s-a părut foarte nimerit a
fost organizarea rochiilor într-o secţiune separată. La fel şi pentru
încălţăminte, accesorii, oferte speciale şi altele. Ceea ce mă nedumereşte este
lipsa etichetei „bluze” din inventar: după „paltoane” se trece direct la
„tricouri”, omisiune care mă trimite cu gândul la învălmăşeala de pe site-urile
americane, prea puţin riguroase şi atente la interfaţă.
Dacă aveţi ceva timp la dispoziţie,
însă, vă recomand să trageţi cu ochiul la rochiile brandurilor BILLIE &
BLOSSOM şi DOLL & FROG, adresate segmentului teen. Pentru conservatoare,
colecţia Mariko. Şi pentru că e destul de rece, oricât de frumoase ar fi
rochiile, trebuie să porţi ceva pe deasupra. Adeptele unui look casual pot
alege un pulover fisherman într-o nuanţă de galben muştar pe care să-l asorteze
la o rochiţă din denim şi o pereche de ghete biker. Pentru celelalte, care au
îmbrăcat rochii din materiale ceva mai pretenţioase, recomand colecţia de
paltoane DP, în culori stridente sau combinaţii neobişnuite, de bej cu bordură
orange sau negru cu borduri multicolore. Dacă aveţi impresia că nuanţele
acestea sunt prea îndrăzneţe sau că există posibilitatea să vi se dezlipească
retina uitându-vă în oglindă, există şi variante mai cuminţi, în tonuri reci,
dar care nu prea au farmec. Oricât de bine realizat ar fi, un palton negru e
tot un palton negru. Secţiunea de accesorii, însă, nu vă va lăsa să vă folosiţi
prea mult imaginaţia. Pe lângă faptul că nu o să găsiţi nicio pereche de mănuşi
lady-like, ci numai modele croşetate, casual, o să vă fie greu să găsiţi un
fular sau o eşarfă ceva mai de doamne ajută. La rubrica Pălării găsiţi Căciuli,
lucru oarecum de aşteptat, având în vedere reprofilarea companiei către o
clientelă de tip consumatorist. Până luna trecută, mai dădeai peste pălării cu
boruri şi tot tacâmul, acum, însă, au fost reduse la tăcere. Cu toate acestea,
tendinţa mărturisită a celor de la
DP este de a propune lookuri casual, chiar aveţi uploadate
mai multe tutoriale care vă explică pas cu pas cum să vă îmbrăcaţi cât mai
lejer şi, dacă e posibil, cât mai puţin supărător ochiului estet.
Nu prea câştigă puncte la capitolul
subtilitate colecţia de încălţăminte, prea zvăpăiată pentru rochiile şi
celelalte articole vestimentare scoase la vânzare. În afară de linia de ghete
biker, de departe lovitura DP din acest sezon, o să vă loviţi de istovitoarele
platforme de la prima şi până la ultima pagină. Dacă au scos pălăriile de pe
site pentru că a trecut vremea lor, au păstrat balerinii, aşa că cine îşi face
aprovizionarea pentru vara viitoare, poate să arunce o privire. Nu cumpăraţi,
s-ar putea să nu se mai poarte până atunci. La capitolul accesorii am găsit o
rubrică micuţă care mă anunţă că există şi umbrele de vânzare. Mai exact 3
modele, destul de comune toate şi cu acelaşi etui enervant pe care îl găseşti
la toate umbrelele din Obor. Darsă nu dramatizăm, fiindcă nu e cazul.
Deşi primită fără entuziasmul preconizat,
colaborarea actriţei Mischa Barton cu cei de la Dorothy Perkins mi se pare una
de bun augur. Brandul în cauză se concentrează asupra unei linii de genţi
lucrate foarte classy, cu un aspect de posh college-girl şi accesorizată minimalist.
Dacă vă opriţi la una dintre aceste genţi (eu am pus deja ochii pe una verde)
şi habar nu aveţi ce „merge” cu ea, tot de la DP vă ajută brandul Ribbon&Asher, care
propune bijuterii-fantezie pentru orice tip de ţinută. Dacă nu vă surâde ideea
unei genţi branduite, puteţi să optaţi pentru una mai ieftina şi mai profană
sau pentru originala şi mult prea copiata Gabriella Handbag, pe care sigur aţi
văzut-o prin mai toate pieţele, alături de pături transparente şi perdele
scorţoase (culoare uni, piele ecologică, o rozetă mare din acelaşi material-
sună cunoscut?). Partea proastă e că originalul costă vreo 95$ şi că nu aţi
vrea să aveţi o geantă care e deja pe toate gardurile. Şi, dacă tot daţi o
căutare pe DP, vedeţi şi cum arată revista lor online, e foarte fun şi oferă
multe idei inspirate.
Aşadar, dacă vreţi să ieşiţi decent din povestea cu darurile de
sărbători, daţi o fugă online şi căutaţi obiectele care să se încadreze în
buget. O să scăpaţi ieftin şi o să le dăruiţi prietenelor voastre lucruri pe
care nu prea ai cum să le vezi pe plaiurile mioritice.
Spor la căutat!