Trecerea în
posterioritate a unei eminențe în materie de creație vestimentară (și nu numai)
nu presupune uitarea cu desăvârșire a celor plăsmuite de către acesta.
Dimpotrivă, valoarea lor devine inestimabilă tocmai prin faptul că nu mai există
o entitate care să le vizualizeze și să le ofere concretețe siluetelor
transpuse sub masca vestimențiilor.
Alexander Mcqueen se număra și el printre cei
care și-au adus tributul în mod decisiv în lumea modei internaționale, muncă sa fiind încununată de premiile fabuloase primite în acest sens. Cu o imaginație
care se învârtea haotic de la underground la sublim și înapoi, Alexander
Mcqueen era adorat de nenumărate celebrități, de la Joan Collins la Lady Gaga, Rihanna și Victoria Beckham sau Sarah Jessica Parker.
Inovația, excentricitatea și avangardismul
definesc în linii mari trăsăturile creațiilor sale, fascinante prin candoarea
fină a faldurilor sau a pliurilor.
McQueen este cunoscut și prin faptul că a fost
primul designer care a folosit manechine din India în prezentările de modă din
Londra. Probabil dorința de a ieși din tipare și-a spus din nou cuvântul în
acest sens; lumea a fremătat la impactul unei asemenea schimbări pe scena podiumurilor, iar rumorile nu au întârziat să apară. Cu toate acestea, McQueen
a rămas fidel traiectoriei sale, dorința fiind aceea de a păstra o amprentă
asupra creațiilor transpuse și aduse în față publicului curios.
Încet, dar
sigur, McQueen s-a impus în lumea modei sub denumirea de "copilul
teribil" sau "huliganul modei", rezonanță câștigată prin
tacticile teribiliste și chiar controversate din colecțiile sau showurile
expuse.
Printre acestea
se număra tendințele impuse în scurt timp de la lansare, și anume craniile
folosite în imprimeuri (faimoasele eșarfe cu craniu, foarte populare printre
vedete), pantalonii "bumsters", pantofii cu toc dublu, rochii regale,
cu mult tul și pene sau flori, pălării grandioase inspirate din obiecte de
artă. Creațiile sale teatrale sunt o combinație între croieli agresive cu
accente romantice, adeseori inspirate din filme de groază. Accesoriile, că
eșarfele cu cranii sau geanta Novak, au început să fie imitate cu frenezie
peste tot în lume. Tocmai aceste creații i-au adus fani și printre
celebritățile de seria A. Kate Moss, Sarah Jessica Parker, Victoria Beckam,
Lady Gaga sau Rihanna, au făcut coadă la magazinele deschise de designer la
Londra, New York, Los Angeles, Milano și Las Vegas.
Deși la început,
totul părea un joc aparent lipsit de noimă și sens, totuși treptat McQueen s-a
impus în lumea modei de elită relativ repede. În anii 90 a ajuns designerul
principal la casă de modă Givenchy celebră pentru ținutele de înaltă clasă și
noblețe, succedându-l astfel pe John Galliano. Însă nu era suficient, iar
tânărul aflat la început de drum își dorea ceva mai mult. Astfel că în anii
2000 și-a dezvoltat propria marca sub egida Alexander McQueen, care a fost
cumpărată în totalitate de casa de modă Gucci.
Ceea ce a primat în rândul show-urilor expuse
de McQueen au fost nonconformismul, avangardă și excentricitatea. Creatorul nu
s-a ferit niciodată de inovație, ba dimpotrivă, aceasta a primat de fiecare
data în spectacolele sale.
Alexander
Mcqueen sau colosul din lumea modei avangardiste spunea că "este o noua
eră în lumea modei - nu mai există reguli". El a fost expresia unei măreții
în materie de artă și frumos sub formă de veșmânt.
Puterea și fragilitatea, tradiția și
modernitatea, fluiditatea sau, dimpotrivă, liniile severe, toate aceste
elemente se oglindesc în creațiile "Huliganului".
Andreea
Gurban
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu