Bonjur,
dragelor. Nu am mai vorbit de ceva vreme, timp în care subsemnata a avut ceva
îndatoriri de dus la bun sfârşit. Şi, pentru că lucrurile au început să se
aşeze pe la casele lor în ultima vreme, mă întorc să vă ţin la curent cu ce se
mai petrece pe ici, pe acolo. În primul rând, cea care conduce cu graţie, aş
zice eu, acest blog, e pusă pe fapte mari şi ne-a dat tuturor temă de gândire
pentru îmbunătăţirea activităţii. Tot dumneaei o să vă povestească probabil
despre numărul mare de vizualizări pe care l-am atins de curând. Săr’na pentru
implicare, fie ea de plăcere sau din obligaţie !
Dacă am trecut peste amabilităţile de
rigoare şi ştirile din redacţie, să purcedem la drum, aşadar! Azi vorbim despre
Forever 21 şi despre ce găsiţi dacă daţi un click pe site-ul lor. Desigur, în
loc să citiţi postul acesta, aţi putea merge direct la sursă, dar na, ce fac eu
e mai fain! (pauză în care cititoarele mele sunt îndreptăţite să ridice din
sprânceană).
Forever 21 este un retailer american a
cărui activitate se desfăşoară în domeniul producerii şi vânzării de produse
vestimentare şi nu numai. Concepută iniţial ca o firmă care să se adreseze femeilor
de vârsta a doua, aceasta a luat fiinţă în anii ’80, schimbându-şi pe parcurs
targetul în favoarea segmentului de vârstă 14- 24 de ani. Poate datorită
faptului că targetul iniţial era mai degrabă atras de marile case de modă ori
de producţiile low-cost, Forever 21 nu prea îşi mai găsea locul pe piaţă, aşa
că a trebuit să-şi facă o puternică injecţie de capital şi încă una de
regândire a brandului. Strategie de rebranding, cum ar zice Aneta Bogdan. Faptul
că au folosit exclusiv materiale produse în SUA, în sudul Californiei, mai
exact, dar şi o bună politică a preţurilor au făcut din Forever 21 un brand
recognoscibil la nivel naţional, apoi mondial. În 2011, compania număra puţin
peste douăzeci şi opt de mii de angajaţi împrăştiaţi pe mai toate continentele.
Din păcate, în
România nu există încă o reprezentanţă (nu, nici de data asta nu avem noroc!).
Şi în celelalte articole v-am prezentat companii cu o bună politica a preţului,
ceea ce înseamnă găsirea unui echilibru între puterea de cumpărare a targetului
şi profitul pe care oamenii care se ocupă cu subteranele afacerii îl au în
vedere pentru o anumită perioadă. Din păcate, singurele care îşi deschid
reprezentanţe în ţara noastră sunt brandurile foarte mari, care au şi preţuri
destul de piperate. De la
Forever 21 puteţi să achiziţionaţi orice articol vreţi, doar
că el vă va fi trimis prin poştă. Dacă aveţi de gând să scoateţi bani serioşi
din buzunar, însă, merită: costul de livrare este zero pentru cumpărăturile ce
depăşesc 75 de dolari americani. Fie că vă îmbrăcaţi de şcoală sau vă propuneţi
să vă înghesuiţi toate cumpărăturile de anul acesta într-o singură sesiune de
shopping, profitaţi de toate discounturile şi concesiile pe care le fac marile
firme.
Recunosc că nu
sunt o obsedată după cumpărături şi că am mania lucrurilor unicat, dar până şi
eu m-am trezit cu ochii lipiţi de monitor în timp ce vizualizam pagina Forever
21. Şi trebuie să-i mulţumesc lui Kandee Johnson pentru că mi-a îndreptat atenţia
în direcţia asta. Vă spuneam că oamenii de la Forever 21 s-au făcut
cunoscuţi datorită faptului că promovează produse americane…well, şi nu doar
pentru asta. Mai mulţi designeri au dat în judecată firma pentru copierea
câtorva modele de rochii. Diane von Furstenberg şi Gwen Stefani sunt doar două
dintre ele. După scandaluri mediatice monstruoase, compania şi reclamanţii au
ajuns la o înţelegere, Forever 21 obţinând capital de imagine pe spatele
designerilor, iar aceştia din urmă obţinând drepturile materiale care li se
cuveneau.
Fashion Forward crede că Forever 21 este
singura care iese învingătoare din toate aceste poveşti, pentru că şi-a asociat
numele cu absolut cine a avut chef. Nu a trebuit decât să copieze creaţiile
cuiva!
Serios vorbind,
asemănările sunt vizibile, însă produsele nu sunt copiate, ci poate doar
reinterpretate, întrucât niciunul nu pare o replică penibilă, totul fiind
executat până în cel mai mic detaliu.
Site-ul companiei
este cel mai bine pus la punct dintre cele pe care le-am discutat până acum, am
doar câteva obiecţii pe care o să le ridic la momentul oportun. În primul rând,
diversitatea este cuvântul de ordine al celor de la Forever 21. Mi-au trebuit
treizeci de minute să analizez doar secţiunea Rochii, în condiţiile în care nu
petrec mai mult de un sfert de oră pe un site întreg! Deci da, bravo pentru
asta. V-am ales şi vouă câteva creaţii, dar lista lor e mult mai bogată (apropo
de asta, vă daţi seama că pun aici strict ce mi-a plăcut mie, oamenii abordează
toate stilurile, nu doar ce pun eu).
Nici nu ştiu ce să vă
mai spun, atât de riguros a fost pus la punct site-ul lor! Vechile mele
obsesii, pălăriile şi mănuşile, au o secţiune specială. La fel şi umbrelele,
deşi am fost mereu de părere că tot ce cumperi de la colţul străzii te apără
mai bine de ploaie. Ca să nu ziceţi că sunt o inaptă estetic, o să apreciez
diversitatea imprimeurilor şi a modelelor de prindere folosite în construirea
tuturor produselor Forever 21.
Mă bucur că rochiile
lor au preţuri cuprinse între 20 şi 30 de dolari americani şi că accesoriile
chiar se potrivesc cu ce apare în departamentul vestimentar. Lookul propus e
unul clean, care nu epatează, după sloganul de bun simţ less is more. And less
is beautiful, aş zice eu. Singurele mele semne de întrebare vizează
încălţămintea, pe care o găsesc obositoare şi puţin all over the place,
negândită în ansamblul ei.
Pe de altă parte, m-am bucurat să văd că au produse
pentru cele dintre noi care nu s-au născut în matriţă de sexy-salvamar Baywatch
şi sunt mai aşa, plus size. Totuşi, nu e cam aiurea să aveţi cu totul şi cu
totul alte produse pentru cei mai fluffy dintre noi? Şansele ca o femeie slabă
şi una grasă să poarte acelaşi model sunt imposibile după voi, Forever 21. Dar
fie…
Îmi place că sub
fiecare fotografie de produs se menţionează înălţimea modelului care îl
prezintă, precum şi ce mărime poartă. Te ajută să te orientezi mai bine când
cumperi şi să micşorezi şansele de a comanda o mărime greşită. Şi, fiindcă tot
am ajuns la capitolul acesta, observ că e o tendinţă generală de a angaja
modele lipsite de orice fel de expresie corporală. Până şi pe manechinele din
Centrul Vechi ar fi stat mai bine hainele decât pe domnişoarele alese pentru a
promova brandul Forever 21!
Şi apropo de mărimea pe care o poartă fiecare, nu prea înţeleg eu cum vine treaba asta cu moralitatea, în opinia voastră. Vindeţi haine plus size pentru că vreţi să împăcaţi pe toată lumea, dar blogul vostru oficial se numeşte The Skinny Blog. Really, Forever 21? Really? Cineva de la PR stă pe un scaun putred, zic eu.
Dincolo de
nemulţumirile acestea, site-ul e bine pus la punct pentru că produsele sunt
foarte diversificate, aşa că ai de unde alege. Accesoriile sunt pe toate
gusturile (apropo de asta, comandaţi-vă cel puţin un set de două, trei perechi
de cercei, ieşiţi ieftin!). Kandee, prietena mea, a făcut o pasiune pentru
fularele şi puloverele bărbăteşti pe care le au cei de la Forever 21, aşa că
aruncaţi un ochi şi pe acolo.
Noi am văzut, ne-a
plăcut şi v-am spus şi vouă.
Şi, cum ştiu că
prietenul meu o să citească asta, trebuie să spun:
Forever 21, you’re
doing it right! ;-)
Irinel Prisăcariu